Mindfulness Polska
Mindfulness Polska

"Umysł jest powierzchnią serca, 

a serce głębią umysłu".

Hazrat Inayat Khan

"Kiedyś w moim ulubionym bostońskim sklepie z płytami - Newbury Comics - nad listą zapowiadanych premier wisiał tekst: WSZYSTKIE DATY MOGĄ SIĘ ZMIENIĆ, WIĘC TY TEŻ MOŻESZ".

Dan Harris

"Nie odwracaj głowy. 

Patrz na zabandażowane miejsce.

Właśnie tędy przenika w ciebie światło".

Rumi

"Praktyka uważności jest w gruncie rzeczy jak związek miłosny z życiem, rzeczywistością, wyobraźnią, pięknem własnej istoty, z sercem, ciałem i umysłem oraz ze światem".

Jon Kabat-Zinn

"Należysz do ludzkości.

Należysz do życia.

Należysz do tej chwili, która jest, 

do tego właśnie oddechu".

Jon Kabat-Zinn

"Ustąp pierwszeństwa teraźniejszości".

,,Chodzi o to, aby zrobić pauzę 

w obliczu tego, co nas spotkało, 

i po prostu pogodzić się z rzeczywistością".

Tara Brach

"Pokaż się. Uważaj. Mów prawdę,

nie osądzając, ani nie winiąc nikogo.

Nie zwracaj uwagi na wynik".

Angeles Arrien

"Jeżeli czekasz na <<cokolwiek>> by żyć 

i kochać bez powstrzymywania się, wtedy cierpisz. Każdy moment jest najważniejszą chwilą twojego życia. Nie ma takiej przyszłości, która byłaby lepsza". 

David Deida

"Tym, co jest naprawdę trudne, a jednocześnie zachwyca, jest rezygnacja z bycia doskonałym 

i praca nad tym, by stać się sobą".

Anna Quidlen

Witaj na stronie Mindfulness Polska - Uważność zaczyna się tu i teraz.

Mindfulness wspiera ludzi w zauważaniu całego potencjału i różnorodności każdej chwili życia. Sposobem na rozwijanie i pielęgnowanie w sobie takiego stanu świadomości jest m.in. medytacja uważności. W Polsce treningi uważności są nadal mało znane jednak w innych krajach europejskich, a także w USA są one bardzo popularne i wielokrotnie przepisywane przez lekarzy „na receptę”.

REDUKCJA STRESU

Jedną z dużych zalet i efektów ćwiczeń uważności jest obniżenie napięcia towarzyszącego nam w codzienności. Dzieje się to dzięki regularnej pracy z ciałem, myślami i emocjami. Przekłada się to na spokojniejsze i mądrzejsze funkcjonowanie w życiu codziennym, które po brzegi wypełnione jest zadaniami, obowiązkami i ogólnie pojętym pędem życia. Medytacja uważności pozwala m.in. spotykać się z tą codzienności w sposób, który nie będzie intensyfikował stresu, lecz będzie go znacząco obniżał dając nam tym samym przestrzeń niezbędną na świadome wybory i zadbanie o siebie w tym co wydarza się każdego dnia.

MBSR

Kursem, który pozwala osiągnąć większy spokój umysłu w pędzącym świecie jest np. kurs redukcji stresu MBSR (Mindfulness – Based Stress Reduction). Dzięki ćwiczeniom wchodzącym w jego zakres można pracować m.in. ze swoim automatycznym pilotem, który często przejmuje kontrolę nad naszym życiem a także z „wędrującym umysłem”, który nieustannie ucieka do przeszłości lub przyszłości nie pozwalając nam tak naprawdę korzystać z czasu i możliwości, które pojawiają się w życiu każdego dnia i niemal w każdej chwili i doprowadzając do tego, że czujemy się nieszczęśliwi. Z zajęć korzystają zarówno osoby, które cierpią na różne choroby psychosomatyczne i pragną lepiej radzić sobie z zaistniałą sytuacja, a także wszyscy Ci, którzy borykają się w codzienności ze stresem i nie do końca mają pomysł na to jak radzić sobie z wyzwaniami w sposób dla nich wspierający i świadomy.

PROFILAKTYKA

Przewlekły stres może mieć wpływ na powstawanie w naszym ciele stanów zapalnych i pojawianie się wielu poważnych chorób, w tym depresji czy choroby Parkinsona. Praca z trudnościami wyzwalającymi stres poprzez odpowiedni trening może okazać się dużym wsparciem w zapobieganiu lub lepszym radzeniu sobie z istniejącymi dolegliwościami.

 

Wszystkie teksty oraz nazwy niektórych warsztatów na tej stronie są autorstwa osób tworzących tę stronę. Uszanuj prawa autorskie (ustawa z dn. 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Nie kopiuj i nie publikuj ich jako własne.


Aktualności
Audio - Medytacje

SKANOWANIE CIAŁA

Aczaan Buddhadasa rzekł „Nie róbcie niczego, co by odwodziło Was od własnego ciała”. Zgadzam się z tym. Bo ciało to dar, przez który wyraża się nasze życie. Od dzisiaj w Koszyczku uważności skanowanie ciała - sposób na życzliwe spotykanie się z ciałem :)

Szanowny Użytkowniku,
Zanim zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych - więcej na temat RODO i naszej polityki prywatności.
Jeśli akceptujesz powyższe - kliknij - ZGADZAM SIĘ
Możesz też odmówić zgody - prosimy wówczas o opuszczenie naszej strony.
DZWONECZEK UWAŻNOŚCI
Dzwoneczek Uważności to newsletter, w którym chcemy dzielić się z Tobą tym co nas inspiruje oraz zachwyca w mindfulness - uważności. Pojawia się nieregularnie. Jeżeli chciałabyś/chciałbyś go otrzymywać zapisz się podając swój adres mailowy.
KONTAKT@MINDFULNESSPOLSKA.PL
TEL: +48 606 699 106
BĄDŹMY W KONTAKCIE
ZOSTAW WIADOMOŚĆ
Zostaw wiadomość a odpiszemy najszybciej jak to będzie możliwe. Dziękujemy
* pola wymagane
Do góry