"Uważność oznacza bycie skoncentrowanym w określony sposób: świadomie, tu i teraz, bez wartościowania i osądzania".
Jon Kabat-Zinn

“Uważność jest szczególnym stosunkiem
do doświadczenia lub sposobem pojmowania życia, który zmniejsza cierpienie i czyni życie bogatym oraz pełnym treści”

Ronald D. Siegel
"Piękno budzi się w ciszy Twojej obecności".
Eckhart Tolle

"Życie można znaleźć w chwili obecnej,

jeśli więc nie zjawisz się tam,

przegapisz swoje spotkanie z życiem".

Thich Nhat Hanh

"Istotą szczęścia jest bycie tym,

kim jest się naprawdę".

Erazm
"Jeżeli chcesz być obecny w swoim życiu, musisz być obecny w sobie".
Thomas Roberts
,,Umysły są jak otwarte spadochrony, działają tylko wtedy, gdy są otwarte”.
Tom Kenyon

"W wyciszeniu,  dusza znajduje lepiej oświetloną drogę, a to co ulotne i złudne, ukazuje się z krystaliczną jasnością”.

Mahatma Gandhi

"Cały czas masz tę moc. Musisz tylko się wyciszyć, żeby ją odnaleźć. A gdy to się stanie, wejdziesz na drogę do odnalezienia najpełniejszej manifestacji swojego ja". 

Oprah Winfrey

"Tajemnicę sztuki życia, sekret wszystkich sukcesów i szczęścia, można ująć w trzech słowach: jedność z życiem. Być jednością z życiem to być jednością z Teraz. Rozumiesz wtedy, że to nie ty żyjesz swoim życiem, lecz życie żyje tobą. Życie jest tancerzem, a ty tańcem".

Eckhart Tolle
Witaj na stronie Mindfulness Polska - Uważność zaczyna się tu i teraz.

Mindfullness pomaga ludziom wykorzystywać każdą chwilę życia. Sposobem na uzyskanie takiego stanu świadomości własnego umysłu jest medytacja uważności, czyli nowatorska, wciąż mało znana w Polsce, choć popularna za Oceanem, technika poprawy własnej sfery mentalnej, którą rozwijać należy przez regularne ćwiczenia. Została ona opracowana na przełomie lat 70. oraz 80. w USA.

Redukcja stresu

Głównym celem ćwiczenia uważności jest trening redukcji napięcia, który przekłada się na spokojnie funkcjonowanie w życiu codziennym, pełnym napięć związanych z pracą czy pędem życia. Medytacja uważności to metoda pozwalająca znaleźć wyciszenie, które przełoży się na lepsze wykorzystanie każdej chwili i skupienie się na wykorzystaniu danego momentu i odrzuceniu własnych słabości.

MBSR

Kursem, który pozwala osiągnąć spokój umysłowy, jest MBSR. Dzięki ćwiczeniom wchodzącym w zakres tego kursu można pracować nad korektą szeregu automatycznych, rutynowych zachowań w naszym życiu, które nie pozwalają nam korzystać z czasu i możliwości, które są nam dane każdego dnia. Korzystają z tego zarówno osoby, które ze względu na problemy fizyczne przeżywają chwile słabości mentalnej, ale także ludzie mający na co dzień kłopoty z radzeniem sobie ze stresem i redukcją napięcia nerwowego.

Zapobieganie chorobom

Przewlekły stres oraz napięcie układu nerwowego może mieć wpływ na wiele poważnych chorób, w tym depresji czy choroby Parkinsona. Redukcja tych negatywnych stanów poprzez odpowiedni trening może pomóc zapobiec rozwojowi dolegliwości.

 

Wszystkie teksty oraz nazwy niektórych warsztatów na tej stronie są autorstwa osób tworzących tę stronę. Uszanuj prawa autorskie (ustawa z dn. 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Nie kopiuj i nie publikuj ich jako własne.


Aktualności
Szanowny Użytkowniku,
Zanim zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych - więcej na temat RODO i naszej polityki prywatności.
Jeśli akceptujesz powyższe - kliknij - ZGADZAM SIĘ
Możesz też odmówić zgody - prosimy wówczas o opuszczenie naszej strony.
DZWONECZEK UWAŻNOŚCI
Dzwoneczek Uważności to newsletter, w którym chcemy dzielić się z Tobą tym co nas inspiruje oraz zachwyca w mindfulness - uważności. Pojawia się nieregularnie. Jeżeli chciałabyś/chciałbyś go otrzymywać zapisz się podając swój adres mailowy.
KONTAKT@MINDFULNESSPOLSKA.PL
TEL: +48 606 699 106
BĄDŹMY W KONTAKCIE
ZOSTAW WIADOMOŚĆ
Zostaw wiadomość a odpiszemy najszybciej jak to będzie możliwe. Dziękujemy
* pola wymagane
Do góry