Wróć Kodeks etyczny

Poniżej przedstawiam Kodeks Etyczny, którego przestrzegam, jako certyfikowana nauczycielka MBSR. Kodeks został stworzony i opracowany przez Europejskie Stowarzyszenie Podejść Opartych na Uważności EAMBA (Berlin, 2015).

1. PRZEJRZYSTOŚĆ

Przed rozpoczęciem kursu MBSR będę informowała Uczestników o jego zawartości, formie, czasie trwania, kosztach jak i o ograniczeniach kursu.

2. SZACUNEK DLA SPÓJNOŚCI PROGRAMU

Jako członek organizacji nauczycielskiej będę opierała swoje programy na tym, czego zostałam nauczona w certyfikowanej instytucji nauczania. Będę traktowała z szacunkiem i spójność programów MBSR, MBCT i innych bazujących na uważności, których prowadzenia zostałam nauczona. Używając nazw tych programów będę realizowała ich zawartość według wzorca, nie mieszając z obcymi elementami (czyli takimi, które nie mieszczą się w założeniach i treści oryginalnego kursu).

3. STAŁE UCZENIE SIĘ I WŁASNA PRAKTYKA

Jako nauczycielka będę zawsze opierała się na dobrych praktykach oraz dążyła do tego, aby moje kompetencje nauczyciela zawsze odpowiadały aktualnym standardom. Tak bardzo jak to możliwe, w swojej praktyce i rozumieniu uważności, będę opierała się zarówno na wiedzy wynikającej z adekwatnych badań naukowych, klinicznych i historycznych pochodzących z odpowiednich tradycji filozoficznych i naukowych. 

Jako nauczycielka będę troszczyła się o swoje zdrowie fizyczny i emocjonalne, będę świadoma stanu swojego ciała, emocji i umysłu. Będę dążyła do tego, aby wszystkie moje interwencje miały swoje źródło w łagodności i trosce płynącej z serca, a ich celem było dobro Uczestnika.

4. UZNANIE WŁASNYCH OGRANICZEŃ

Jestem w pełni świadoma, żę kurs MBSR, MBSR czy inne kursy, oparte na uważności, nie zastępują leczenia medycznego lub/i psychoterapii. Jeśli kurs nie jest wystarczającą pomocą dla klienta będę jasno nazywać ograniczenia samego kursu jak i moich kompetencji czy uprawnień.

5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA UCZESTNIKÓW

Jestem świadoma, że relacja Uczeń - Nauczyciel jest niesymetryczna. Jako nauczycielka mam w zakresie uważności więcej doświadczenia i kompetencji. Będę wykorzystywała moje kompetencje i doświadczenia po to, aby wspierać rozwój Uczestnika i jego własną praktykę uważności. Biorę pełną odpowiedzialność za tą relację i dołożę wszelkich starań aby jej nie nadużyć w żaden sposób.

6. SZACUNEK DLA INNYCH NAUCZYCIELI

Jestem świadoma, że uważność to również mój stosunek do innych nauczycieli MBSR/MBCT oraz innych kierunków opartych na uważności. To oznacza zarówno docenianie ich poprzez moją postawę oraz gotowość do rozwiązywania potencjalnych sytuacji konfliktowych w konstruktywny sposób. Szanuje wysiłki i osiągnięcia innych i nie będę przypisywała ich sobie.

7. NEUTRALNOŚĆ RELIGIJNA

Ucząc MBSR czy innych kierunków opartych na uważności będę powstrzymywała się od poruszania treści politycznych, ideologicznych oraz religijnych. Zapytana, będę jednocześnie mówić o pochodzeniu uważności czy też swojej praktyce



CHCIAŁABYŚ/CHCIAŁBYŚ WZIĄĆ UDZIAŁ W KURSIE MBSR?
Chcesz dowiedzieć się więcej?Oferta kursów MBSR

.



Wróć
Szanowny Użytkowniku,
Zanim zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych - więcej na temat RODO i naszej polityki prywatności.
Jeśli akceptujesz powyższe - kliknij - ZGADZAM SIĘ
Możesz też odmówić zgody - prosimy wówczas o opuszczenie naszej strony.
DZWONECZEK UWAŻNOŚCI
Dzwoneczek Uważności to newsletter, w którym chcemy dzielić się z Tobą tym co nas inspiruje oraz zachwyca w mindfulness - uważności. Pojawia się nieregularnie. Jeżeli chciałabyś/chciałbyś go otrzymywać zapisz się podając swój adres mailowy.
KONTAKT@MINDFULNESSPOLSKA.PL
TEL: +48 606 699 106
BĄDŹMY W KONTAKCIE
ZOSTAW WIADOMOŚĆ
Zostaw wiadomość a odpiszemy najszybciej jak to będzie możliwe. Dziękujemy
* pola wymagane
Do góry