Wróć Przebieg

Zgodnie ze standardami The Center For Mindfulness In Medicine, Health Care, And Society University Of Massachusetts Medical School oryginalny kurs MBSR zawiera: 

  • bezpłatne spotkanie z chętnymi do wzięcia udziału w kursie, w trakcie którego omawiane są szczegóły kursu i zasady uczestnictwa
    w kursie;
  • cykl 8 spotkań trwających odpowiednio: 3h (Spotkanie nr 1), 2,5h (Spotkania nr 2-7), 3,5h (Spotkanie nr 8);
  • "Dzień Uważności”- całodniowy trening uważności (7,5h) prowadzony między 6 a 7 tygodniem kursu;

Więcej szczegółów na temat standardów prowadzenia kursów MBSR znajdziesz w zakładce: WAŻNE.

W trakcie całego procesu Uczestniczka/Uczestnik otrzymuje materiały dotyczące poszczególnych spotkań (z wyjątkiem Dnia Uważności) oraz 3 nagrania dźwiękowe z nagranymi instrukcjami do formalnych ćwiczeń (Skanowanie ciała, Uważny ruch, Medytacja w pozycji siedzącej). Regularne wykonywanie ćwiczeń w domu jest integralną częścią całego procesu.


WAŻNE: każdy Uczestnik/Uczestniczka zobowiązują się przed Sobą do codziennego wykonywania ćwiczeń zgodnie z instrukcjami zawartymi w materiałach szkoleniowych, które rozdawane są podczas wspólnych zajęć (czas trwania ćwiczeń: 45-60min./dziennie).


Poniżej znajdziesz szczegóły poszczególnych spotkań:

Spotkanie 0
Bezpłatna konsultacja indywidualna

W trakcie konsultacji jest przestrzeń na to aby: 

  • porozmawiać o szczegółach kursu;
  • upewnić się, że odpowiada on na potrzeby Klientki/Klienta;
  • podjąć ostateczną decyzję o udziale/braku udziału w kursie MBSR;
  • ustalić indywidualny kalendarz płatności;
Tydzień 1
Uważność

(Wprowadzenie do podstawowych aspektów dotyczących uważności. Ćwiczenie z "rodzynką". Uważność na ciało. Ćwiczenie "Skanowanie ciała")

Tydzień 2
Postrzeganie świata i siebie

(Automatyczny pilot vs uważność. Potencjał tkwiący w świadomym postrzeganiu. Uważna samoobserwacja. Wprowadzenie do medytacji na siedząco z uważnością na oddech)

Tydzień 3
Uważna praca z ciałem

(Uświadamianie sobie własnych możliwości i ograniczeń, oraz relacji do ciała, które mamy. Wypracowanie życzliwego i troskliwego stosunku do własnego ciała. Odczucia i świadomość w kontekście przyjemnych doświadczeń. Uważna praca z ciałem)

Tydzień 4
Stres

(Stres a uważność. Czynniki wyzwalające stres. Uważna praca z ciałem: skanowanie ciała, uważny ruch lub medytacja na siedząco z uważnością na oddech, doznania z ciała i doświadczanie ciała jako całości).

Tydzień 5
Uważność na myśli

(Współwystępowanie myśli i emocji. Obserwacja pojawiających się myśli. Medytacja na siedząco z uważnością na oddech, doznania z ciała, ciało jako całość, myśli i emocje).

Tydzień 6
Uważność na emocje

(Obserwacja pojawiających się emocji bez utożsamiania się z nimi. Oswajanie emocji. Radzenie sobie z trudnymi emocjami).

Dzień Uważności
Pogłębione spotkanie ze sobą - w ciszy

(Pogłębienie praktyki).

Tydzień 7
Uważna komunikacja

(Uważność w naszych relacjach z innymi i kiedy tak naprawdę możliwa jest uważna komunikacja ze światem zewnętrznym).

Tydzień 8
Podsumowanie 8-tygodniowej przygody z uważnością

(Uważnościowe krótko- i długoterminowe plany. Co było ważne. Co chcę kontynuować).

 "Lekcje uważnej obecności to właśnie nauka, jak wstrzymać robienie i przejść w stan <<<istnienia>>, nauka podporządkowania sobie czasu, zwolnienia obrotów i pielęgnowania w sobie spokoju i samoakceptacji, a także nauka obserwowania zamiarów naszego umysłu w danej chwili, spostrzegania własnych myśli i żegnania ich tak, by nie angażowały i nie kierowały nami". Jon Kabat-Zinn
CHCIAŁABYŚ/CHCIAŁBYŚ WZIĄĆ UDZIAŁ
W KURSIE MBSR?
Chcesz dowiedzieć się więcej?Oferta kursów MBSR
Wróć
Szanowny Użytkowniku,
Zanim zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych - więcej na temat RODO i naszej polityki prywatności.
Jeśli akceptujesz powyższe - kliknij - ZGADZAM SIĘ
Możesz też odmówić zgody - prosimy wówczas o opuszczenie naszej strony.
DZWONECZEK UWAŻNOŚCI
Dzwoneczek Uważności to newsletter, w którym chcemy dzielić się z Tobą tym co nas inspiruje oraz zachwyca w mindfulness - uważności. Pojawia się nieregularnie. Jeżeli chciałabyś/chciałbyś go otrzymywać zapisz się podając swój adres mailowy.
KONTAKT@MINDFULNESSPOLSKA.PL
TEL: +48 606 699 106
BĄDŹMY W KONTAKCIE
ZOSTAW WIADOMOŚĆ
Zostaw wiadomość a odpiszemy najszybciej jak to będzie możliwe. Dziękujemy
* pola wymagane
Do góry