Mindfulness Polska
Mindfulness Polska
Wróć

Praktyka mindfulness

Joga - Pozycja trójkąta - Trikonasana
Angelika Kucharska

Trikonasana (trikona = trójkąt, asana = pozycja)


1. Stań w rozkroku na środku maty.

2. Prawą stopę skieruj do przodu, ustaw ją równolegle do dłuższej krawędzi maty. Pamiętaj o podciągnięciu rzepki kolanowej i rozłożeniu ciężaru ciała na całej stopie.

3. Lewą piętę skieruj 45 stopni na zewnątrz. Zwróć uwagę na podciągnięcie rzepki kolanowej aby ochronić kolano. Rozłóż ciężar ciała na całą lewą stopę. Sprawdź czy wszystkie jej palce dotykają stopy, a krawędź stopy jest do niej dociśnięta.

4. Poczuj swoje ciało w tej pozycji, mocne nogi i swobodnie płynący oddech.

5. Następnie wyciągnij do przodu prawą rękę, wyciągnij najdalej jak możesz prawy bok ciała i pochyl się do prawej nogi tak aby zachować długi bok ciała. Zgięcie powinno wychodzić z twoich bioder a nie z talii.

6. Lewą rękę wyciągnij ku górze i ustaw ją w jednej linii z prawą.

7. Jeżeli nie masz problemów z odcinkiem szyjnym kręgosłupa spójrz na swoją lewą rękę. Wyciągnij ją i oddychaj. Jeśli nie możesz tego wykonać spójrz prosto przed siebie.

8. Rozluźnij napięcia w ciele, poczuj swobodnie płynący oddech.

9. Po kilku oddechach wykonaj pozycję na drugą stronę.


fot.  Karolina Prokopowicz w Samadhi Joga w Warszawie; na fotografii Katarzyna Waśniewska.


Korzyści

Daje poczucie stabilności i równowagi, poprawia trawienie, rozciąga mięśnie i ścięgna podkolanowe, zwiększa elastyczność stawów biodrowych, wzmacnia mięśnie ud, kolan i stawów skokowych, tonizuje kręgosłup i mięśnie pleców.


UWAGA: Jeśli chorujesz, masz nadciśnienie, zwyrodnienia, urazy lub inne dolegliwości skonsultuj się z lekarzem przed praktyką jogi. Jeśli czujesz ból podczas ćwiczeń, przerwij je lub praktykuj nie forsując swojego ciała.

Wróć
Szanowny Użytkowniku,
Zanim zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych - więcej na temat RODO i naszej polityki prywatności.
Jeśli akceptujesz powyższe - kliknij - ZGADZAM SIĘ
Możesz też odmówić zgody - prosimy wówczas o opuszczenie naszej strony.
DZWONECZEK UWAŻNOŚCI
Dzwoneczek Uważności to newsletter, w którym chcemy dzielić się z Tobą tym co nas inspiruje oraz zachwyca w mindfulness - uważności. Pojawia się nieregularnie. Jeżeli chciałabyś/chciałbyś go otrzymywać zapisz się podając swój adres mailowy.
KONTAKT@MINDFULNESSPOLSKA.PL
TEL: +48 606 699 106
BĄDŹMY W KONTAKCIE
ZOSTAW WIADOMOŚĆ
Zostaw wiadomość a odpiszemy najszybciej jak to będzie możliwe. Dziękujemy
* pola wymagane
Do góry