STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. SZCZEGÓŁY ZNAJDZIESZ W ZAKŁADCE POLITYKA PRYWATNOŚCI. ZGADZAM SIĘ
MSBR

MBSR (Mindfulness – Based Stress Reduction) to 8-tygodniowy kurs redukcji stresu w oparciu o rozwój uważności. Jest to intensywny trening, którego tematem przewodnim jest sztuka świadomego życia i praca nad świadomą zmianą naszych nawykowych, automatycznych reakcji. W trakcie kursu, poprzez systematyczną naukę tego, jak doświadczać kontaktu z własnym ciałem oraz jak obserwować pojawiające się w nas myśli i emocje, krok po kroku rozwijamy umiejętności dostrzegania zjawisk, których zazwyczaj nie zauważamy w codziennej gonitwie, a przez to aktywnie i świadomie stawiamy czoła trudnościom i skuteczniej radzimy sobie w rozmaitych – często trudnych i stresujących – sytuacjach.



MBSR KIEDYŚ

MBSR to program szkoleniowy opracowany w 1979 roku w Klinice Redukcji Stresu przy Uniwersytecie Medycznym w Massachusetts  w Worcester (USA) przez prof. Jona Kabat – Zinna oraz jego współpracowników.

Początkowo program dedykowany był pacjentom, u których szpitalne leczenie nie przynosiło pożądanych rezultatów. Pacjenci, kierowani do Kliniki Redukcji Stresu przez swoich lekarzy, trafiali tam z chronicznym bólem, nadciśnieniem, nowotworami, chorobami serca i płuc, migrenami, zaburzeniami snu, napadami paniki, problemami trawiennymi, schorzeniami skóry etc. Pacjenci byli poddawani szczegółowym badaniom przed rozpoczęciem programu MBSR, a także po zakończeniu programu, w celu dokumentacji efektywności programu zdrowienia.
Uczestnictwo w programie miało istotnie uzupełniać terapię medyczną pacjentów.

Celem nadrzędnym Programu było nabycie przez pacjentów umiejętności relaksacji i lepszego radzenia sobie ze stresem wywoływanym złym stanem zdrowia.

Pozytywnych efektów było jednak znacznie więcej. U pacjentów zauważono:


Już wczesne badania, przeprowadzone w latach 1986-1992, dotyczące stanów lękowych (www.ncbi.nlm.nih.gov) oraz przewlekłego bólu (www.umassmed.eu) wykazały długotrwałe złagodzenie objawów somatycznych i psychicznych u większości uczestników Programu MBSR, a także głębokie, pozytywne zmiany w ich postawach, zachowaniu, jak również postrzeganiu siebie, innych i świata.

Do chwili obecnej powstało bardzo dużo publikacji naukowych i popularnonaukowych podkreślających skuteczność programu MBSR i uważności w naszym życiu.


MBSR OBECNIE

Obecnie w programie MBSR coraz częściej uczestniczą ludzie zdrowi, którym praktyka uważności umożliwia skuteczne radzenie sobie z szybkim tempem życia, a co za tym idzie przemęczeniem, frustracją, obniżeniem nastroju, kłopotami ze snem, bólem głowy etc. Badania pokazały, że u zdrowych urzestników programu MBSR notuje się redukcję stresu, poprawę jakości życia i zwiększenie dobrostanu.

Skuteczność programu MBSR, dowiedziona dzięki licznym badaniom naukowym, spowodowała, że aktualnie uczestnictwo pacjentów w programie MBSR refundowane jest przez  instytucje służby zdrowia w USA oraz Wielkiej Brytanii.
Metoda mindfulness (uważności) została także uznana przez niemiecką służbę zdrowia, natomiast starania członków The Institute for Mindfulness Based Approaches (IMA) doprowadziły do częściowej refundacji kosztów uczestnictwa w programach MBSR przez wybranych ubezpieczycieli, a także do pełnego ich uznania ze strony niemieckiego stowarzyszenia ubezpieczycieli korporacyjnych.


Narzędzia stosowane w programie MBSR z powodzeniem zastosowano także:



Tutaj - na stronie The Center for Mindfulness możesz poczytać i posłuchać o tym czym jest Mindfulness i kurs MBSR, w trakcie którego możesz rozwijąc umiejętność bycia uważnym/uważną.


CHCIAŁABYŚ / CHCIAŁBYŚ WZIĄĆ UDZIAŁ W KURSIE MBSR ?
Chcesz dowiedzieć się więcej? Oferta kursów MBSR
KONTAKT@MINDFULNESSPOLSKA.PL
TEL: +48 606 699 106
BĄDŹMY W KONTAKCIE
ZOSTAW WIADOMOŚĆ
Zostaw wiadomość a odpiszemy najszybciej jak to będzie możliwe. Dziękujemy
Do góry